Svenska Tennisligan

Det går bra för våra lag i Svenska Tennisligan!

Det har varit en framgångsrik säsong för Vaxholms lag i Svenska Tennisligan.
D45-laget landade på en finfin andraplats i division 2 som består av totalt fem regionala serier. Det blev en jämn kamp om seriesegern där Stockholms TK slutligen stod som seriesegrare. Damerna vann hela 6 av totalt 8 matcher som avgjordes i dubbelmöte med två singlar och en dubbelmatch i respektive omgång.

Förlusterna kom i båda mötena med Stockholms TK, med mycket jämna matcher som båda slutade med avgörande i de avslutande dubbelmatcherna (1-2, 1-2), små marginaler således som lika gärna kunde slutat till Vaxholms favör.

Yasmine Munir och Annika Rudestad

Malin Suss Mino STL nov 22

Malin Sjöstrand, Suss Karlsson, Yasmine Munir

Övriga lag som fick känna på Vaxholms tyngd med fin mix och bredd i truppen var Ekerö TK, Farsta TK samt Västerhaninge RIK som alla besegrades två gånger om.
Bra jobbat och grattis till en fin innesäsong 22/23 säger vi till hela laget som matchats av: Annika Rudestad, Malin Sjöstrand, Yasmine Ekman Munir, Susanne Karlsson, Sofia Sten, Anna Dandenell och Sara Ellsäter.

Se här för resultat och matchstatistik Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Det andra serielaget har spelat i H35 division 2 som består av fyra regionala serier i landet, där man lyckades ta hem serien efter en genomgående stabil insats med idel segrar över fyra dubbelmöten.

Svenska Tennisligan hösten 2022

Henrik Mellberg & Fredrik Odevall

Även här spelas matcherna i bäst av tre matcher (två singlar, en dubbel), och en förkrossande matchstatistik om 22-2 över hela serien talar sitt tydliga språk. Lagen som fick smaka på Vaxholms erfarna bollkonstnärer var Sollentuna TK, Danderyds TK, Gustavsbergs TK och Lidingö TK. Nu väntar högsta serien inför nästa säsong, där Vaxholm börjar sätta tennisen på kartan och utmanar de mer etablerade klubbarna på allvar.

Stort grattis till seriesegern 22/23 säger vi till hela laget som matchats av: Pontus Warholm, Daniel Jansson, Stefan Svömmekjaer, Fredrik Odevall och Henrik Mellberg.

Båda D45 och H35 spelar även uteserien som kommer avgöras i enkelmöte nu under våren, där Vaxholms TK kommer spela sina hemmamatcher på Resarös banor vid Paviljongen.
Här hittar du spelschema Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Lycka till båda lagen, så hoppas vi tennispubliken samlas runt de idylliska banorna och hejar fram VTK till fortsatta framgångar.
Det våras för tennisen i Vaxholm!

Publicerad: 2023-04-20

Senast uppdaterad: 2023-04-28